torsdag 31. mars 2011

Frem fra glemselen

Jeg har forsøkt å puste liv i gode minner som i mange år har vært bortgjemt i en støvete bokhylle. Jeg blar jo aldri i gamle fotoalbum lenger, så derfor var det litt morsomt å hente fram disse bildene som er tatt på en tur til New Zealand for 20 år siden. NZ kan skilte med flott natur og byr på mange fine opplevelser, og menneskene jeg møtte underveis, ja de får bli igjen i albumet.


Bildene ble først scannet, og deretter ble noen av dem behandlet og beskåret i PhotoFiltre. Så ble de flyttet litt fram og tilbake i Photostory og gitt noen få forklarende stedsanvisninger. Musikkvalget ble kanskje litt kjedelig, men jeg gjorde det enkelt og brukte bare en snutt jeg fant ferdig i programmet. Neste gang skal jeg sjekke ut noen av de nettstedene vi fikk tips om på sist samling. En ting er i alle fall sikkert - tiden flyr når man har det gøy, og det blir nok flere "produksjoner" etterhvert.

6 kommentarer:

  1. Det var fine bilder, og musikken var grei nok, passelig diskret. Brukte du vanlig scanner? Det ble veldig bra resultat. Jeg har tenkt på å scanne gamle papirbilder, men trodd at det kanskje ikke ble så bra. Flikket du på fager og skarphet o. l. i PhotoFiltre?

    SvarSlett
  2. Jeg brukte printeren (inkl scanner) vi har hjemme, type Canon MP640 og det fungerte greit. Jeg gjorde ingenting med fargene, men justerte litt på kontrast og skarphet i PhotoFiltre. Kunne sikker gjort mye mer og...

    SvarSlett
  3. Som jeg koser meg med bilder og fortellinger og fortellinger om fortellingen.
    Flott reklame for New Zealand og imponerende at du skannet bildene først. Jeg blir også imponert av din bevissthet i forhold til det du har gjort. Du har lært/kan mye.
    New Zealand står øverst på lista over reisemål. Vi kjenner et par som bor der. Hun fra Bodø, han innfødt. Dette året er de her i Bodø. Til sommeren reiser de sørover igjen. Da tar de imot besøk.

    SvarSlett
  4. New Zealand anbefales på det varmeste. Det er et fantastisk flott land, og jeg skulle gjerne dratt tilbake selv.

    SvarSlett
  5. Takk for turen Tone. Nydelig bilder og flott tonefølge.Det enkle fungerer ofte godt og man trenger ikke å laste ned musikk fra andre steder for å få laget en nydelig bildefortelling.

    SvarSlett
  6. Takk Finn. Ble veldig inspirert av de flotte elevpresentasjonene du viste på forrige samling.

    SvarSlett